1. Mullin, B. J., Hardy, S., & Sutton, W. A. (2007). Sport marketing (3rd ed.). Champaign, IL: Human Kinetics.
2. De Mooij, M. (2010). Consumer behavior and culture: Consequences for global marketing and advertising. Sage.
3. Durvasula, S., Lysonski, S., Zotos, Y., 1996. Consumer decision making styles: a multi country investigation. Eur. J. Mark. 30 (12), 10- 21.
4. Sproles, G. B., Kendall, E. L., 1986. A methodology for profiling consumers’ decisionmarking styles. J. Consum. Aff. 20 (2), 267.
5. Cheng- Lu, W., Siu, N. Y. M., Hui, A.S.Y., 2004. Consumer decision-making styles on domestic and imported brand clothing. Eur. J. Mark. 38 (1/2), 239- 252.
6. Walsh, G., MITCHELL, V. W., & HENNIG‐THURAU, T. H. O. R. S. T. E. N. (2001). German consumer decision‐making styles. Journal of Consumer Affairs, 35(1), 73- 95.
7. Lastovicka, J.L. (1982). On the Validation of Lifestyle Traits: A Review and Illustration. Journal of Marketing Research, 19 (1): 126- 138.
8. Moschis, G. P. (1976). Shopping Orientations and Consumer uses of Information. Journal of Retailing, 52 (2): 61-70.
9. Sproles, G. B. and Kendall, E. L. (1986). A Methodology for Profiling Consumer Decision-Making Styles. The Journal of Consumer Affairs, 20 (2): 267-79.
10. Lysonski, S., Durvasula, S. and Zotos, Y. (1996), Consumer Decision- Making Styles: A Multicountry Investigation. European Journal of Marketing, 30 (12): 10-21.
11. Leo, C., Bennett, R., & Härtel, C. E. (2005). Cross-cultural differences in consumer decision-making styles. Cross Cultural Management: An International Journal, 12(3), 32- 62.
12. Bellenger, D. N., & Korgaonkar, P. K. (1980). Profiling the recreational shopper. Journal of Retailing, 56(3), 77- 92.
13. Yesilada, F. and Kavas, A. (2008). Understanding the Female Consumer’s Decision Making Styles, İşletme Fakültesi Dergisi, 9(2): 167-185.
14. Engel, J. F., Blackwell, R. D., & Miniard, P. W. (1995). Consumer Behavior. 8 painos.
15. Walsh, G., Mitchell, V. W. and Hennig- Thurau, T. (2001). German Consumer Decision-Making Styles. The Journal of Consumer Affairs, 35 (1): 73- 95.
16. Kwon, H. H., & Armstrong, K. L. (2002). Factors influencing impulse buying of sport team licensed merchandise. Sport Marketing Quarterly, 11(3), 151-163.
17. Foxman, E. R., Muehling, D. D., & Berger, P. W. (1990). An investigation of factors contributing to consumer brand confusion. The Journal of Consumer Affairs, 24(1), 170-189.
18. Leo, C., Bennett, R., & Härtel, C. E. (2005). Cross-cultural differences in consumer decision- making styles. Cross Cultural Management: An International Journal, 12(3), 32- 62.
19. Oliver, R. L. (1999). Whence consumer loyalty?. The Journal of Marketing, 33- 44.
20. Singh, S. (2006). Cultural differences in, and influences on, consumers' propensity to adopt innovations. International Marketing Review, 23(2), 173- 191.
21- جزنی، نسرین؛ عزیزی، شهریار؛ عسگرحلوایی، علی؛ "سبکهای تصمیمگیری مشتریان بر اساس مدل اسپرولز و کندال"، چشمانداز مدیریت بازرگانی، 3، ص 24-9، 1389.
22- محسنین، شهریار؛ سفیدانی، محمد رحیم؛ کرمی، محسن و خواجه دهقانی، احمد. بررسی سبک های تصمیمگیری مشتریان در خرید فراوردههای لوازم خانگی. (موردمطالعه: مشتریان شهر تهران). مدیریت بازرگانی، 5 (2) : 168-149، 1392.
23- مقدم، امیروحید؛ عمویی، ایمان و دلخواه، جلیل. بررسی و شناسایی سکهای تصمیمگیری خرید مشتریان در فروشگاههای زنجیرهای. پژوهشهای بازاریابی نوین، 4(2): 141-154، 1393.
24. Peng, C., Bilgihan, A., & Kandampully, J. (2015). How do diners make decisions among casual dining restaurants? An exploratory study of college students. International Journal of Hospitality & Tourism Administration, 16(1), 1-15.
25. Nayeem, T., & Casidy, R. (2015). Australian consumers' decision- making styles for everyday products. Australasian Marketing Journal (AMJ), 23(1), 67- 74.
26- سید جوادین، سیدرضا و اسفیدانی، محمد رحیم. رفتار مصرفکننده. تهران؛ انتشارات دانشگاه تهران. ص 4، (1391)