1
استادیار، گروه مدیریت دولتی. دانشگاه پیام نور. تهران. ایران
2
دانشجوی کارشناس ارشد مدیریت دولتی، دانشگاه پیام نور، تهران، ایران
10.22034/irm.2024.406698.1232
چکیده
هدف این پژوهش واکاوی و تحلیل نقش مدیریت دانش در برنامهریزی استراتژیک سازمانی است. پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی و از لحاظ ماهیت و روش، از نوع توصیفی– پیمایشی میباشد. جامعه آماری پژوهش، استانداری هرمزگان است. با توجه به اینکه جامعه آماری در حدود 250 نفر بودند حجم نمونه آماری با استفاده از جدول مورگان 148نفر در نظر گرفتهشده است. پرسشنامه مورد استفاده شامل دو پرسشنامه استاندارد مدیریت دانش و برنامهریزی استراتژیک میباشد. روایی پرسشنامه ها با نظرخواهی از اساتید تایید شد. میزان پایایی هر دو بعد پرسشنامه بر اساس آلفای کرونباخ به ترتیب 87/0 و76/0 بوده و قابلقبول میباشد. بهمنظور تجزیهوتحلیل دادهها با استفاده از آمار توصیفی و استنباطی استفادهشده است. نتایج بهدستآمده از این تحقیق نشان داد که بین ابعاد چهارگانه مدیریت دانش که عبارتاند از بیرونی سازی، ترکیب، درونی سازی، اجتماعی سازی با برنامهریزی استراتژیک رابطه معناداری برقرار است. . . . . . . .